Translate

Posts tonen met het label Tivoli. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Tivoli. Alle posts tonen

dinsdag 5 juni 2018

Italy 2018: Tivoli arriving

4 June 2018: an apartment at Tivoli & visiting La Villa d'Este

signing paperwork with the owners of the apartment A Casa di Annalu



our terrace


our herbal garden

Visiting the Villa d'Este at Tivoli: great fresco's and ditto fountains in the gardens. 
Afterwards had drinks and went for grocery shopping at the supermarket. Hey we have a 'house' of our own now :-)

 

great ceiling


original floor tiles 






the wall of 100 fountains


detail

another detail

and the last detail 



obligatory selfie 

new shoes

 
video about the Villa

woensdag 31 augustus 2011

Een kunstzinnig (trouw)dagje

Andre Derain 

Veel art foto's gemaakt in de twee musea die we vandaag hebben bezocht: het SMK (Statens Museum for Kunst) en de NY Carlsberg Glyptotek.

Matisse

typisch Scandinavisch 

de metro

Tussendoor geluncht in Nyhavn op terras tussen de buien door en een ritje met de supermoderne metro gemaakt. De metro is onbestuurd en de buizen zijn verlicht waardoor je, mits je voorin zit, een soort rollercoaster zonder enge loops effect hebt. Leuk, leuk,leuk!

de wintertuin van het Glyptotek, wie is die man?

Deense kunst: Viking lady (a la Delacroix)




de burgers van Calais van Rodin


Na aflloop van al die kunst zijn we biertje gaan drinken in bruine kroeg en daarna heel luxe gegeten in Tivoli in de brasserie van het sprookjesachtige hotel/restaurant uit 1000 en 1 nacht dat ik gisterenavond op de foto heb gezet; de brasserie van Nimb. Yep, tenslotte is vandaag onze trouwdag.




Vanavond  op de kamer ingecheckt bij KLM en de receptie onze instapkaarten laten printen. 
Morgen hebben we nog een hele dag want we hoeven pas rond 18.00 uur op het vliegveld te zijn. Helaas wordt er geen zonneschijn verwacht, zoals we hadden gehoopt, maar hetzelfde wisselvallige weer als de afgelopen dagen.
Ach, we zijn het ondertussen gewend.

Dikke kus
Peter & Carina

Hoi Bas: super dat je onze blog volgt en thx voor je kunsthistorische/creatieve input ^^



dinsdag 30 augustus 2011


Vanochtend laat opgestaan, het regende ernstig hard dus geen haast om de deur uit te gaan. Met de bus naar het Arbejdermuseet (het Arbeidersmuseum), fraai pand met kamers ingericht in jaren 50-60 stijl. Herkenning voor ons van meubels, oude radio's etc die onze (groot)ouders ook in huis hadden. Zelfs de kantine (restaurant mag het niet heten) van het museum was uiterst sober en in arbeidersstijl jaren 50.




Door naar Slot Rosenborg, dat de historie van de Deense koninklijke familie laat zien. Kamers volledig ingericht met gobelins, schilderijen, meubels, glaswerk en de nodige andere kostbaarheden. Tevens hebben we de schatkamer bezocht, waar we een aantal zeer fraaie kronen hebben bewonderd. We waren moe van het slenteren en hebben geluncht in het restaurant van Slot Rosenborg; lekker vis gegeten (3 soorten haring, Deense stijl).


sort of erotische kunst in het restaurant van Slot Rosenborg

zicht op Slot Rosenborg vanuit de tuin

 fraaie panden aan het plein Amagertov

Dwars door het centrum van Kopenhagen, al winkelend (o.a. bij Illums Bolighus, een bijzonder fraaie en grote winkel waar veel Deens design te koop is) naar het Dansk Design Center, dat eigenlijk wat tegen viel. 


fraaie pub in Tivoli (zie vernuftig waaiersysteem)

Door naar Tivoli om een biertje te drinken. Tivoli is een wat ouder zeer sfeervol pretpark met heel veel paviljoens waar je iets kan eten of drinken. Dat hebben we dus ook gedaan ^^
Erg lekker Italiaans gegeten en vervolgens nog wat rondgewandeld door Tivoli by night. 




hotel, restaurant in Tivoli park

toegangspoort tot Tivoli tegenover het Station van Kopenhagen

Dikke kus
Carina