Translate

maandag 3 oktober 2011

Varen op de Dieze, Carpe Diem & La Fleurie (Oirschot) revisited


Het afgelopen weekend (1-2 oktober) zijn we samen met Henri en Roos naar Den Bosch geweest. In mei waren we hier ook al. Deze keer echter hebben we wel de Jeroen Bosch boottocht kunnen maken, die toen vol zat. Ernstig leuk EN we hadden schitterend weer (26 graden en dat in oktober). 
We moesten ons om 11.45 uur melden bij de Buitendieze. De boottocht was harstikke leuk en informatief; een deel van de route ging onder de stad door donkere tunnels.  





Vervolgens werden we afgezet bij het Jeroen Boschmuseum. Ik had hier niet zulke hoge verwachtingen van, omdat er alleen kopieen van de werken van Jeroen Bosch hangen. Echter, de uitstekende audiotoer en de vele afbeeldingen van details uit de schilderijen waren zeker de moeite waard. Ook de locatie is apart; de toren van een kerk. Op de begane grond was een expositie van Belin: graffiti in de stijl van Jeroen Bosch. Een aanrader!


de fotografe betrapt ^^

werk van graffiti kunstenaar Belin 

geluncht en vervolgens




de St. Jan bezocht.

We hebben weer in Bed and Breakfast Carpe Diem in Oirschot gelogeerd; een super plek.
's Avonds gedineerd in Restaurant La Fleurie, waar we het voorgerecht en het dessert op het terras konden nuttigen (arghhh het is oktober!). Erg lekker gegeten en super vriendelijke en attente bediening. 

de wijnkaart

ontbijt verzorgd door Rianne in de tuin  

Door mijn verzwikte enkel die weliswaar getaped is, kon ik niet wandelen (jammer!), daarom zijn we zondag terug naar Oirschot gegaan en hebben Roos en ik heerlijk geshopt (de leuke kledingwinkel was open .. wow!), terwijl Henri en Peter op een terras zaten. Lekker relaxed weekendje.


Dikke kus
Carina

2 opmerkingen:

Netty Rook zei

Carina, super om zo met jullie mee te reizen. Prachtige foto's, echt genieten en als ik reistips nodig heb, weet ik voortaan waar ik ze kan vinden! Tot de volgende keer in B&B Carpe Diem. Groeten, Netty

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.