Translate

zaterdag 19 mei 2012

Puglia: Bari & Lecce (16-18 mei)

regen in Bari

Vanochtend (16 mei) om 10 uur de lucht in en geland om 16.00 uur in Bari. Na wat gesteggel over de huurauto rijden we in een Citroen C4 station (een upgrade jawel) naar Bari. Phew, wat een gedoe; men wilde ons eerst een vieze oude Opel Astra station aansmeren. Na wat gesputter van hun kant en poot stijf houden van onze kant, kregen we een andere auto aangeboden; de C4. Wel hierdoor wat vertraging opgelopen, maar ach we zijn al een tijdje onderweg dus dat kan er ook wel bij. Immers het is vakantie!

onze B&B in Bari bevindt zich in de kelder (wel beetje erg donker)

de crypte van de St Nicolas kathedraal in Bari wordt gebruikt door de Grieks Orthodoxe gemeenschap, die Hemelvaart vierden. Indrukwekkend!

Terwijl er boven in de kerk zelf een bruiloft gaande was

onderweg naar Lecce gestopt in Ostoni:
het lijkt wel een Grieks Cyclade eiland

In Lecce wonen we in het huis van Paolo Bisceglia (een second life vriend). Heel apart om mensen in real life te ontmoeten die je al maanden kent via chat.
op de fiets door Lecce met Paolo, hier op het plaza de Duomo. Ernstig veel kerken in Lecce. Een fraaie stad!

overdaad aan barok/rococo versieringen

2e hands markt

In 'ons huis' in Lecce hebben we vanavond zelf Italiaans gekookt; gevulde verse pasta met mega grote basilicum, tagliata met rucola, die een heel sterke smaak heeft (heerlijk) en tomaatjes uit de oven. Vergezeld van een goede rode wijn. Smullen.
In Bari hebben we de eerste avond in een osteria gegeten; eenvoudig maar lekker.
Gisteren heeft Paolo een restaurant uitgekozen; Trattoria Fiori di Zucca, waar de typische keuken uit Lecce werd geserveerd. Erg gezellig en lekker allemaal en we moesten eerst aanbellen om binnen te komen, heel apart.
Morgen gaat Paolo voor ons koken; een oud recept van zijn moeder. We zijn benieuwd.