Translate

maandag 29 juni 2009

Dagje strand, gewond

Maandag, 29 juni 2009


Vandaag besloten om hier te blijven en dagje strand te doen. De aardige eigenaar gaf ons uitleg waar de mooiste strandjes liggen. Eerst naar uitzichpunt (Mirador) om kustlijn te overzien en kijken waar de wolken zijn en dan besluiten welk strandje het wordt. Nou die Mirador heb ik niet gered. Ik stootte mijn teen aan steen, au dus en blauw, dik en pijnlijk nu. Kan niet zoveel meer, zeker niet in wandelschoenen en de bergen in. Shit! Enfin, na ergste pijn en een natte zakdoek en een paar tranen door naar het strandje (rechts van plaatsje Andrin). Dichtbij, langs smal weggetje.





Beeldschoon strand, grote hoge rots in zee, waar meeuwen wonen, kraakhelder groen/blauw water. Echt wow, en rustig: een paar Spaanse families en 1,5 toerist. We gaan zwemmen, kouuuuud, maar super lekker als je eenmaal door bent. We zijn blij met de wolken, want zonder is veel te warm in de zon. Ik smeer goed, Peter natuurlijk niet en die is nu verbrand, hoewel hij zegt dat hij 'roodbruin' is, ja ja. Ik ben weer aan het lezen in Julian Barns 'Niets te vrezen'. Ik was in begonnen, maar (lieeef) heb afgestaan aan Peter, zodat hij eerst kon lezen. Hij heeft uit en vindt ernstig goed (dat gebeurt zelden).






We drinken op het terras dat uitkijkt over het strand een cider en eten wat brood met Cabrales kaas. Terug naar onze stek om te douchen en wat te bloggen/schrijven over deze dag.

We eten op terras aan zee helemaal goed: gambas, en ander lekkers o.a. inktvis en wederom Cabrales kaas.

We weten nog steeds niet wat we morgen gaan doen. Straks brainstormen. Het is hier wel erg lekker (big smile).

Kus
Carina

Geen opmerkingen: